Από την 6η Ιουλίου 2022 είναι σε ισχύ τα μέτρα της Ε.Ε. σχετικά με τα νέα συστήματα ασφαλείας στα αυτοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, από τώρα και στο εξής όλα τα καινούρια αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ε.Ε. θα πρέπει να διαθέτουν υποχρεωτικά κάποια συστήματα ασφαλείας.
Ποια είναι τα νέα συστήματα ασφαλείας στα αυτοκίνητα;
- Αυτόματο φρενάρισμα: Εγκρίσεις τύπου – Ιούλιος 2022, Καθολική εφαρμογή στα καινούργια – Ιούλιος 2024
- Αυτόματο φρενάρισμα για πεζούς και ποδηλάτες: Εγκρίσεις τύπου – Ιούλιος 2024, Καθολική εφαρμογή – Ιούλιος 2026
- Φώτα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης: Εγκρίσεις τύπου – Ιούλιος 2022, Καθολική εφαρμογή – Ιούλιος 2024
- Ανίχνευση εμποδίων κατά την όπισθεν: Εγκρίσεις τύπου – Ιούλιος 2022, Καθολική εφαρμογή – Ιούλιος 2024
- Αισθητήρας επαγρύπνησης: Εγκρίσεις τύπου – Ιούλιος 2022, Καθολική εφαρμογή – Ιούλιος 2024
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας: Εγκρίσεις τύπου – Ιούλιος 2022, Καθολική εφαρμογή – Ιούλιος 2024 (για αυτοκίνητα με υδραυλικό τιμόνι: 2024 και 2026 αντίστοιχα)
- Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας (ISA) : Εγκρίσεις τύπου – Ιούλιος 2022, Καθολική εφαρμογή – Ιούλιος 2024
- Καταγραφείς δεδομένων – Μαύρα κουτιά: Εγκρίσεις τύπου – Ιούλιος 2022, Καθολική εφαρμογή – Ιούλιος 2024
Τι είναι το σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας γνωστό επίσης ως ISA;
Το σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας θα αναγνωρίζει μέσω κάμερας η συστήματος GPS τα όρια ταχύτητας στον εκάστοτε δρόμο και σε περίπτωση που ο οδηγός δε συμορφώνεται με αυτά θα τον προειδοποιεί. Η προειδοποίηση θα γίνεται με οπτικό αλλά και ακουστικό ερέθσιμα. Θα υπάρχουν επίσης και κραδασμοί στο δεξί πενταλ του οδηγού. Σε περίπτωση που ο οδηγός συνεχίζει να μη συμορφώνεται, τότε το σύστημα θα επιβραδύνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου ΄ώστε να μην ξεπερνάει τα όρια. Προς το παρόν αυτο το σύστημα θα μπορεί να απενεργοποιείται ή αλλιώς με ένα πάτημα του γκαζιού ο οδηγός θα μπορεί να το παρκάμπτει.
Γιατί γίνονται υποχρεωτικά τα νέα συστήματα ασφαλείας στα αυτοκίνητα;
Με τα νέα συστήματα ασφαλείας στα αυτοκίνητα αναμένονται να μειωθούν οι συγκρούσεις κατά 30% και τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 20%, με αποτέλεσμα να έχουν αποτραπεί πάνω από 140.000 επικίνδυνοι τραυματισμοί μέχρι το 2038. Με αυτά τα συστήματα η Ε.Ε. στοχεύει στον μηδενισμό των θανάτων εξαιτίας τροχαίων ατυχημάτων έως το 2050.